Cerita seram: Roh wanita dalam tandas


Melepaskan ‘hajat’ pada lewat malam antara yang agak menyeramkan terutamanya orang-orang pada zaman dahulu. Ini kerana kebiasaannya, tandas yang dibina terletak berjauhan dari rumah mereka. Kini tandas sudah lengkap dibina dalam rumah. Namun begitu, ada juga yang masih takut untuk pergi ke tandas pada lewat malam terutamanya kanak-kanak. Ada sebuah kisah di mana seorang lelaki ini mahu pergi ke tandas, akan tetapi sejurus daun pintu dibuka, dia terlihat seorang wanita berambut panjang duduk di atas jamban tersebut. Siapakah wanita itu?
Cerita hantu dan seram: Roh wantia dalam tandas
Nama saya Budi. Kisah ini berlaku kira-kira 23 tahun yang lalu ketika itu umur saya baru 14 tahun. Saya sering ke rumah jiran yang tinggal di atas. Mereka merupakan keluarga Melayu, suami, isteri dan kedua-dua anak lelaki mereka yang sebaya dengan saya. Saya selalu ke rumah beliau lagi-lagi kalau ada perlawanan bolasepak di televisyen.

Pada suatu malam saya bersama dua orang adik lelaki saya dijemput ke rumah beliau untuk menyaksikan perlawanan bolasepak Piala FA Inggeris. Apabila sampai di rumahnya, saya dapati lampu semua dipadamkan. Cuma lampu televisyen sahaja yang menyinari ruang tamu. Saya pun mengambil tempat duduk di sebelah pintu masuk dapur.

Di ruang tamu itu hanya jiran saya dan kedua-dua anak lelakinya. Saya pula ke sana bersama dengan kedua-dua orang adik saya. Isteri jiran saya tidak kelihatan, barangkali sedang tidur di bilik. Di pertengahan perlawanan, saya rasa hendak membuang air kecil, jadi saya pun bangun dan terus ke tandas dapur tanpa menghidupkan lampu tandas. Pada fikiran saya, “cepat-cepat masuk, cepat-cepat keluar”, sebab pertandingan sedang sengit berlangsung.

Semasa saya menolak pintu tandas tersebut, alangkah terperanjatnya saya, apabila saya dapati isteri beliau sedang duduk di atas jamban menghadap pintu bilik tandas, yang ketika itu dalam keadaan gelap-gelita. Rambutnya mengerbang dan wajahnya hanya tunduk ke lantai. Beliau tidak marah atau terperanjat. Saya punyalah malu, saya pun meminta maaf beberapa kali lalu terus tutup pintu tandas tersebut. Akibat malu dan terperanjat, rasa hendak menyahut seruan alam pun hilang. Saya pun duduk semula di tempat duduk saya dan kembali menyaksikan perlawanan tersebut.

Semasa menonton perlawanan bolasepak, saya ada terfikir jamban duduk bilik air menghadap ke tembok. Kenapa isteri beliau duduk senget menghadap ke arah pintu tandas? Satu lagi, beliau tidak macam terperanjat pun semasa pintu bilik air ditolak. Selalunya kalau kita di dalam bilik air, kalau ada yang cuba menolak pintu, mesti kita akan terjerit atau sekurang-kurangnya memberi isyarat. Ini beliau seperti patung saja. Saya pun tak fikir apa-apa sambil meneruskan menyaksikan perlawanan bolasepak. Setelah habis kami pun pulang dan terus tidur.

Beberapa hari kemudian terdetik di fikiran saya apabila saya hendak masuk ke dalam tandas rumah saya dan tiba-tiba teringat tentang kejadian malam kelmarin. Saya hairan mengapa isteri beliau duduk di tandas selama hampir 30 minit dalam keadaan gelap gelita. Setelah tamat perlawanan bolasepak pun isterinya masih belum keluar dari dapur, sebab posisi kedudukan saya di tepi pintu dapur pada malam itu. Kalau beliau keluar pun mesti saya akan perasan. Barangkali beliau malu setelah saya ternampak beliau dalam keadaan begitu agaknya.

Kemudian apabila saya bertemu dengan anak jiran saya, saya bertanya kepadanya di mana emaknya sewaktu kami menonton perlawanan bolasepak? Jiran saya berkata emaknya pergi rewang kerja kahwin rumah saudara mereka. Saya pun tercengang dengan penjelasannya .Dia ada perasan perubahan pada wajah saya. Dia tanya, “Apasal? Kau nampak mak aku dalam tandas ke?” sambil senyum sinis terhadap saya. Saya kurang pasti apa makna senyuman beliau tetapi saya rasa mereka ada memelihara sesuatu.

No comments:

Post a Comment

panas dan terhangat

Promosi

Koleksi

6 tanda-tanda rumah berhantu Cara melihat hantu dengan mudah Cara mengesan kewujudan hantu cerita benar: pengakuan seorang perogol cerita hantu : chatting di hostel Cerita hantu : Ditegur arwah cerita hantu : diusik penunggu rumah Cerita hantu dan seram: Hantu jerangkung Cerita hantu dan seram: Roh wanita di rumah sewa - Seksyen 7 cerita hantu seram misteri kampung Tanduo cerita hantu seram: Diganggu ketika bertugas malam cerita hantu seram: Tetamu malam Cerita hantu: Hantu Penanggal cerita hantu:hantu penanggal cerita hantu:hantu tali gantung cerita hantu:penunggu cerita misteri Cerita Misteri Seram : Kemanyan City Johor Bahru Cerita Misteri: Hantu di Jambatan Kg. Sungai Cengal Cerita seram : Misteri lorong Cerita seram : Sapaan jururawat cerita seram: bayi terkena badi cerita seram: diganggu hantu jepun cerita seram: diganggu syaitan Cerita seram: Jelmaan Tok Bidan bawa janin keliling kampung cerita seram: pontianak Cerita seram: Pramugari bersetubuh dengan hantu raya Cerita seram: Roh wanita dalam tandas cerita seram: teksi cerita seram: tetamu misteri cerita seram: toyol curi duit cerita seram:arwah ibu lawat anak cerita seram:kaki cari tubuh cerita seram:kepala atas kubur cerita seram:kepala berambut panjang cerita seram:langsuir cerita seram:menempah bilik cerita seram:misteri kematian polis cerita seram:pengalaman ngeri penggali kubur Gadis ghaib muncul di kubur jelmaan tiga gadis misteri di tasik melati Jenis-jenis hantu Kelantan Ketereh kisah cerita hantu dan seram di gunung pulai kisah cerita hantu dan seram di hospital putra jaya kisah cerita hantu dan seram di sebuah hotel di Ipoh kisah misteri lorong sunyi Kisah seram : Tengkorak terbang di Seri Alam Kisah seram benar : Pengalaman penggali kubur kisah seram di pantai kisah seram di pondok kebun pisang Kisah Seram Jalan Lama Karak Kisah seram: Asrama Kisah seram: Banglo lama di Taiping Kisah Seram: Hantu di UTP Mimpi seram: Arwah minta bersihkan darah bawah tikar Peluang pekerjaan secara Sambilan/ Part time : Tambah pendapatan anda hanya dari rumah Peluang pendapatan : Pekerja sambilan diperlukan Roh ibu mencari bayi Seram: Puaka di Genting Shah Alam video hantu dan seram 1 video hantu dan seram 2 video hantu dan seram 3