kisah cerita hantu dan seram di sebuah hotel di Ipoh

Saya ada pengalaman yang ingin saya ketengahkan. Pengalaman ini mengisahkan saya bercuti bersama keluarga di LANGKAWI. Kisah ini berlaku pada tahun JUN 2004. Saya dan keluarga menaiki dua van untuk ke sana kerana rombongan saya ada tiga keluarga. Perjalanan kami dari Singapura ke Langkawi dengan menaiki van tentulah jauhkan, jadi apa yang kami buat, kami bercadang untuk menginap di sebuah hotel tiga bintang yang terletaknya di IPOH. Nama hotel berkenaan itu.

Sampai saja kami di situ, kami pun turun dari van dan saya lihat muka masing2 begitu penat dan mengantuk, maklumlah perjalanan jauh, itu baru kami yang tidak memandu, apa lagi yang memandu van tersebut sudah tentu lebih penat dan mengantuk dari kami. Jadi saya pun berkata, "Dah penatkan??? Lagi tak tau amik bilik eh???". Jadi saya, bapa dan juga yang lain2 masuk ke hotel untuk mendapatkan bilik masing2. Kaunter resepsi hotel itu terletak di tingkat atas. Sedang bapa saya membuat pertanyaan di kaunter, kami pun tunggulah untuk mendapatkan kunci masing2. Kami rasa seronok sebab bilik di tingkat atas kelihatan begitu besar dan cantik. Sementara menunggu, bapa saya bertanya kepada saya, "Mi berapa bilik nak amik ni???" Saya pun sambut jawab, "4 bilik bolehlah pak, kita boleh kongsi2, alah untuk malam ni je."

Tapi rupa-rupanya bilik kami terletak di tingkat bawah di besmen. Hai apa nak buat terpaksalah terima sebab dah terlalu penat sangat. Kami ramai2 pun turunlah ke bawah. Alangkah terperanjatnya saya, bilik kami yang terletak di bawah begitu sunyi dan sepi, seperti kelihatan hotel satu atau dua bintang bayangkan. Yg hairannya tiada sesiapa di situ kecuali keluarga kami sahaja. Dengan tidak berlengah kami pun masuk ke bilik masing2. Saya satu bilik dengan isteri dan anak2 serta kedua adik ipar saya. Untuk pendekkan cerita, malam itu saya tak dapat tidur, sedangkan keluarga saya nyenyak pula. Saya pusing ke kiri dan kanan pun tak dapat lelapkan mata.

Tiba-tiba suasana di dalam bilik menjadi terang dan saya terlihat rupa-rupanya pintu tandas terbuka. Saya tertanya pada diri sendiri, "Pintu tandas tu tutup apa tadi???" Jadi saya pun bangun terus tutup pintu itu lalu saya baring semula di katil. Tidak lama kemudian dalam beberapa saat saja, pintu tandas itu terbuka lagi dengan luas. Saya terperanjat ingatkan adik saya ke tandas. Saya pun menjenguklah ke arah adik saya rupa-rupanya dia sedang tidur. Saya dah mula rasa tak sedap hati. Siapa pula yang main dengan pintu ni??? Bayangkan, tiba-tiba saya ternampak seorang perempuan berpakaian serba putih berdiri betul-betul di depan tandas itu!!! Dengan rambutnya begitu panjang dan kusut masai tunduk ke bawah saja sambil menangis terisak-isak. Kali ini saya dah tak berani untuk tutup pintu itu lagi lalu saya menutup muka saya dengan bantal terus tidur sampailah ke pagi.


Keesokan paginya saya menceritakan kepada ahli keluarga saya tentang kisah ini, rupa-rupanya bapa dan makcik saya pun mengalami perkara yang sama seperti apa yang saya alami pada malam tersebut. Kami pun dah tawar hati untuk pergi ke hotel itu lagi. Itu saja pengalaman yang dapat saya kongsi bersama.

1 comment:

panas dan terhangat

Promosi

Koleksi

6 tanda-tanda rumah berhantu Cara melihat hantu dengan mudah Cara mengesan kewujudan hantu cerita benar: pengakuan seorang perogol cerita hantu : chatting di hostel Cerita hantu : Ditegur arwah cerita hantu : diusik penunggu rumah Cerita hantu dan seram: Hantu jerangkung Cerita hantu dan seram: Roh wanita di rumah sewa - Seksyen 7 cerita hantu seram misteri kampung Tanduo cerita hantu seram: Diganggu ketika bertugas malam cerita hantu seram: Tetamu malam Cerita hantu: Hantu Penanggal cerita hantu:hantu penanggal cerita hantu:hantu tali gantung cerita hantu:penunggu cerita misteri Cerita Misteri Seram : Kemanyan City Johor Bahru Cerita Misteri: Hantu di Jambatan Kg. Sungai Cengal Cerita seram : Misteri lorong Cerita seram : Sapaan jururawat cerita seram: bayi terkena badi cerita seram: diganggu hantu jepun cerita seram: diganggu syaitan Cerita seram: Jelmaan Tok Bidan bawa janin keliling kampung cerita seram: pontianak Cerita seram: Pramugari bersetubuh dengan hantu raya Cerita seram: Roh wanita dalam tandas cerita seram: teksi cerita seram: tetamu misteri cerita seram: toyol curi duit cerita seram:arwah ibu lawat anak cerita seram:kaki cari tubuh cerita seram:kepala atas kubur cerita seram:kepala berambut panjang cerita seram:langsuir cerita seram:menempah bilik cerita seram:misteri kematian polis cerita seram:pengalaman ngeri penggali kubur Gadis ghaib muncul di kubur jelmaan tiga gadis misteri di tasik melati Jenis-jenis hantu Kelantan Ketereh kisah cerita hantu dan seram di gunung pulai kisah cerita hantu dan seram di hospital putra jaya kisah cerita hantu dan seram di sebuah hotel di Ipoh kisah misteri lorong sunyi Kisah seram : Tengkorak terbang di Seri Alam Kisah seram benar : Pengalaman penggali kubur kisah seram di pantai kisah seram di pondok kebun pisang Kisah Seram Jalan Lama Karak Kisah seram: Asrama Kisah seram: Banglo lama di Taiping Kisah Seram: Hantu di UTP Mimpi seram: Arwah minta bersihkan darah bawah tikar Peluang pekerjaan secara Sambilan/ Part time : Tambah pendapatan anda hanya dari rumah Peluang pendapatan : Pekerja sambilan diperlukan Roh ibu mencari bayi Seram: Puaka di Genting Shah Alam video hantu dan seram 1 video hantu dan seram 2 video hantu dan seram 3